h1

Un node de la XIP

15/05/2012

Fa alguns mesos, vaig trobar la Xarxa d’Innovació Pública (XIP). La coneixeu? Aquest és la definició que fa la XIP d’ella mateixa:

“Les organitzacions estan transformant la seva activitat i raó de ser pel profund canvi de paradigma social i econòmic que estem vivint. L’Administració no n’ha de quedar al marge. Per avançar en aquesta direcció, un grup de professionals ens hem decidit a organitzar-nos al voltant de la Xarxa d’Innovació Pública (XIP).

Ens hem proposat unes línies de treball conjuntes per compartir projectes i bones pràctiques, coneixement, notícies i, en definitiva, aprendre plegats de la nostra experiència i de la dels altres, i, alhora, idear nous serveis conjuntament amb la resta d’actors públics (ciutadania, proveïdors, etc.) a partir del coneixement de l’Administració. Així mateix, volem encomanar a la resta de personal les nostres ganes d’irradiar idees, propostes i energia per al canvi a l’organització.

Amb l’objectiu d’assolir d’una manera més eficaç aquestes fites, la XIP s’articula actualment en sis grans grups de treball: GOV, NET, COM, CAT, EDU i ORG. Cada grup de treball disposa d’un ideari específic des d’on es desprenen els diferents programes –relacionats amb la innovació en el sector públic– on actua la XIP i que configuren al capdavall la seva visió global.

Les persones que s’incorporen a la XIP passen a formar part d’un d’aquests grups, des d’on aporten el seu coneixement i la seva expertesa al conjunt de la Xarxa.”

Però aquest fantàstic vídeo ho explica d’una forma molt més clara:

Què et sembla? A mi em va semblar un projecte molt interessant així que en quan vaig tenir una mica de temps m’hi vaig apuntar i d’això ja fa 5 mesos. Em vaig incorporar al grup GOV, al punt de Govern Obert, difícil decisió ja que són molts els temes interessants que s’estan abordant en tots els grups, amb moltes ganes d’aprendre (i se que puc aprendre moltissim de totes les persones que en formen part) i de contribuir i aportar en allò que pugui.

El 15 de febrer vaig assistir a una reunió plenària de la XIP on vaig poder veure i conèixer “in situ” alguns dels seus membres, on vaig saber com es va engegar aquest projecte (gràcies per fer-ho) i on cada un dels grups de treball van explicar, de forma breu, el punt de l’ideari de la XIP que estava desenvolupat. Tres mesos després, el passat dijous 11 de maig, en una nova reunió plenària, vam veure com està quedant aquest ideari conjunt … i hi van assistir 22 persones !!!!

Parlant d’ideari … el vols conèixer i saber que és el que estem fent?  Si …. Perfecte !!!! T’esperem a una de les dues presentacions que es faran el proper més de juny, pots escollir:

  • El 12 de juny, a Girona, de 16.30 a 18 h (sala d’actes de la Delegació del Govern de la Generalitat. Plaça Pompeu Fabra, 1)
  • El 14 de juny, a Barcelona, de 16.30 a 18 h (sala d’actes de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya. c/ Girona, 20)

No ho dubtis … NO t’ho pots perdre … Apuntat a un de los dos actes.

Un cop llegit tot això, què et sembla la XIP? Oi que és projecte interessant? Si t’ho sembla, pots adherir-te signant el manifest … i si a més vols participar activament, vine, t’esperem a la XIP.

Jo soc un node de la XIP, i tu?

2 comentaris

  1. Un relat molt ben narrat, Esther. Fins i tot ara, que ja som una bona colla a la XIP, la història que explica cadascú de nosaltres a mi personalment em continua fascinant. Gràcies.


    • Gràcies Jordi, heu engegat un projecte molt interessant. Com pots veure, estic encantada de formar-ne part !!!



Deixa un comentari

